marți, 13 mai 2014

Cu siguranță că nu toate femeile sunt puternice.....



Cu siguranță că nu toate femeile sunt puternice. Am întâlnit mult prea multe care s-au complăcut în situații de neacceptat doar fiindcă le era teamă de singurătate. Altele rămâneau pe loc în relațiile nepotrivite fiindcă aveau impresia că nu vor găsi pe altcineva mai bun – deși erau conștiente că există. Prea multe femei rămân lângă bărbații nepotriviți din slăbiciune. Se subapreciază. Se încăpățânează să creadă că dacă el ar pleca viața lor, fericirea s-ar termina brusc. Trist este că multe dintre ele sunt frumoase și inteligente. Doar că nu au puterea de a pune piciorul în prag. Diferența dintre ele nu stă însă doar în trecerea acestui prag. Am cunoscut multe femei (și, recunosc, am fost chiar eu cândva una dintre acele femei) care deși plecau, nu se puteau rupe de trecut. Se întorceau periodic acolo. Uneori acceptau situații greu de admis, își împărțeau bărbatul cu alta sau îi permiteau lui să aleagă între ele și o altă femeie. “Been there, done that” cum spune englezul. Astăzi afirm cu mâna pe inimă că sunt o femeie puternică, o femeie care înțelege când prea mult e prea mult și care nu acceptă jocuri perfide și minciuni de dragul “iubirii”. Atunci când o femeie puternică pleacă, nu se mai întoarce. Întoarcerea la foste iubiri – cum spuneam mai devreme – este pentru femeile slabe, care nu știu să-și controleze sentimentele. Tocmai asta face dintr-o femeie slabă, o femeie puternică. Autocontrolul. Mi se întâmplat de multe ori să mă uit în oglindă, să-mi văd chipul plâns și ochii obosiți și să-mi pun întrebări. “Merită să mă întorc?”; atunci răspunsul era “DA” (de fiecare dată, oricât de lung era timpul până ajungeam la acest răspuns), acum este “NU” (și sunt mândră de mine). O femeie puternică va ține capul sus oricât de greu i-ar fi, de fiecare dată. Fiindcă o femeie puternică știe cât valorează și nu renunță la demnitatea ei de dragul iubirilor unilaterale. Spun “unilaterale” tocmai pentru că am înțeles între timp că un bărbat care poate face dintr-o femeie o opțiune nu o iubește. Poate ține la ea, poate are impresia că este îndrăgostit, dar e clar că nu o iubește. Fiindcă atunci când iubești cunoști valoarea unui lucru. O femeie puternică este o femeie inteligentă pentru că și-a învățat lecția. Abia acum aș putea vorbi despre inteligență. Auzisem acum câteva zile o vorbă: “Diferența dintre un prost și un deștept este că prostul face de zece ori aceeași greșeală, pe când omul deștept face zece greșeli diferite.” Un adevăr dureros, nu? Cum spunea un profesor al meu: “Câți dintre noi ne uităm în fiecare dimineață în oglindă la o victimă?”. Nu cred că femeile slabe sunt femei proaste. Sau cel puțin nu toate. Dar cele puternice sunt musai inteligente. Fiindcă este, până la urmă o dovadă de inteligență, să știi să pui punct și să pleci dintr-o situație care nu este clar în favoarea ta.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu